Monday, June 10, 2013

M.A.N.U.S.I.A.

Assalammualaikum & salam ukhuwahhh semua..

pepagi dah rasa x besttt nk p kerjaa walaupon sbnrnye tahu kerja tuh satu ibadah... bosan nk hadap makhluk yg bernama M.A.N.U.S.I.A. yang ade kat tempat kerja & disekeliling aku... letih,kecewa,sedih,pilu,marah semua bercampur-aduk.. kadang² termenung sejenak fikirkan ape yang keluar dari mulut kawan² bile diorg cakap, "jgn ingat dia ustaz, dia x buat keje² jahat nih" ,, "jangan ingat dia tuh bertudung hati dia bersih " ,, dan macam² lagik..

diakui xsemua yg alim dan perwatakan baik tuh baik luar dan dalam.. sebab ape aku cakap mcm nih,sebab aku sendiri dah kene tembaaakkk dengan orang yg sebegini.. dalam diam aku hormat dia, tp dengan kuasa Allah, Dia tunjuk warna hati sebenar makhluk bergelar M.A.N.U.S.I.A. jgn cepat percaya dengan sikap,sifat luaran manusia nih... 


untuk lepaskan diri sendiri manusia sanggup berubah sikap.. dari baik, alim, pijak semut pon x mati. tapi hakikatnya Nauzubillah... seronok ke tikam orang dengan niat nak tutup diri sendiri.. moga dia beroleh hidayah untuk berubah... aku marah,sakit ati bile dapat tahu perkara tak terjangka nih.. tp sehingga kini aku diamkan diri..  aku bingung,blurrr,aku tiada perasaan untuk mengambil sebarang tindakan..

aku x kacau orang,aku lebih seronok dok diam² buat hal sendiri.. tp kenape ye manusia nih xsuka tgk orang lain happy dengan cara yang dia amalkan? 0o0ohhh demmm~!! rugi la kan hari² dengar ceramah agama, amalan agama x tinggal tp sibuklahh dok cerita hal orang... xletih ke hangpaa semua dok jadik pengadil xbertauliah tentang hal kain orang? xletihh ekk??

ingatla sikittt hangpaa semua x membantu satu pon dengan jajaan cerita yg hangpaa dapat semua tuh.. membebankan lagik ade... masing² ade maruah sendiri,,andaii diri sendiri terkena jangan melenting dah la.. muasabahh diri lah dulu.. fikir sejenak berapa lama hangpaa dok judge citer orang kat meja kopi'o yang salu hangpaa semua open setiap hari...

okeh aku rasa aku byk melalut nih.. cacamarba entry arini.. hahaha~

okeh,cawwsinchiie~

No comments: