Tuesday, December 14, 2010

~~erkkkk..........hospital swasta atau kerajaan??~~

      aku tgh terpk bln 5 thn dpn aku nk bersalin kat mana tok deliver my little baby nih..adooii~~ sakit otak jgk la pk benda alah ni....huhuh.. mcm² cerita aku dgr psl kedua² hospital nih... tp yg paling buat aku seriau psl kes² yg dihandle kat hsptl kerajaan lah..huhuhu

      HOSPITAL SWASTA.................

      kalo banyak duit x kisah la jgk kan nk gatai dok melepak kat katil eksklusif hospital swasta. kiranya berbaloi la dgn ape yg akan di charge kpd kita...hahahaa (mampoo ke mak nak byr nyah ooiii). tp kalo mcm mak aku ckp,semua anak² dia,mak aku bsalin kat sepital swasta sbb dia mahukan layanan istimewa setimpal dgn bayaran yg dia bakal bayar.. mak aku salu pesan kalo ko nk beranak simpan la duit...jgn dok arap duit laki.. lom tentu laki ko nk simpan duit tok ko..(giler kerass amaran mak aku tuh).hahahahhaa...mau pecah perot aku gelak sakan dgn nasihatt mak aku tuh...tp kadang² pk balik yerkla kan mestilah kt nk servis yg mantoopp & tiptopp time bsalin nnty.. tp kadang² ada jgk terbaca kat paper masakini bgtahu yg dimana² boley terjadii kecuaian yg tidak disangka. xkira sepital swasta mahupun kerajaan... 
      aku ada jgk try searching² kat online tgk harga² yg ditawarkan kat sepital swasta berkenaan dgn pakej² bersalin yg diorg tawarkan. o0omaakkk~aiii sgtlah mahal kao...huhuhuh.. menggila jgkla harga yg ditawarkan.. itupon kalo lah anda bersalin secara normal.. kalo dpt kene bedah bagai mauu tmbh lagik byrn nyer..huhuhu.. kat area umh aku nih ada hospital kerajaan, ada jgk pusat rawatan swasta yg menawarkan khidmat pakej bersalin.. tp kalo dilihat & direnung & diterbalik kan mana yg dekat dgn rumah aku nih sgtla mahal bayaran yg ditawarkan dlm pakej,tp kalo yg agak jauh cket dari rumah aku agak murah la plak bayaran yg ditawarkan dlm pakej... aku pon kompius kenape harga yg ditawarkan berbeza² sedangkan kerja² yg bakal dilakukan sama jerk kot nk sambutt baby keluar jerk bak kata org..wahahaha..
         HOSPITAL KERAJAAN..............

       sepital kerajaan........ kalo nk murah &mudah & senang & jimat kira marilah mendaftar ke sepital kerajaan...hahahaha.. aku x perkecilkan khidmat yg sepital kerajaan kasik pd org awam mcm aku. tp kadang² cerita² yg agak hottt buat aku seriauu dgn sepital kerajaan.huhuh.. sememangnya mama aku sendri melihat ape yg terjadik didepan mata masa mama aku jaga arwah papa aku kat sepital kerajaan.. so worried & scary lorrr...huhuh. jwpn petugas yg ada time tuh bagi kejadian yg terjadik senang jerk " dah ajal ".........
      senang kan jwpn diorg..mmg la dh ajal bang ooiii tp kalo lah time kejadian tuh korg ada kat tmpt bertugas masing² kompem la boley diatasi.. tol x?? nih ko sedap ati jerk la kan menghilang suka ati... kot nk merayap tp bergilir² aku x kisah, ni dh la ko tgglkan 1 org pelatih jerk yg handle patient seramai 30 org (amount aku pilih random jerk), boley la sgt dia nk handle sorg²... yg lain² p mengulor suka-suka.... xpaham la aku.... itu yg buat aku seriauu dgn keadaan di sepital kerajaan...huisshhh...
     kene plak ada 1 blogger ni salu gak la aku folo sebagai silent reader tok blog dia ( GREEN APPLE ),,dia punyer pengalaman lagik la sadiss...huhuhu. dan ini menambahkan lagik ke-seriau-an aku terhadap sepital kerajaan ekspesially hsptl yg akk nih warded masa tggu nk bsalin...hhhahahahaha.. mcm² benda dia dpt tahu...sume dia citer kat blog dia... keh keh kehh~~ 
     tp kalo dpt doc pakar yg handle ko punyer kes kira sgt² lah beruntung sbb dh kata PAKAR yg handle kes ko...wahhahaha.. tp kalo lah dpt DOKTOR PELATIH, dgr cerita sgtla hazzabb yerk kalo mereka yg handle...tp x semua lah...hahahha















**moral of the story :: silalah simpan duit anda dgn byk sekali agar senang dikemudian hari~~ nmpknyer aku masih perlu berfikir lagik tok buat keputusan yg sgt bernass tok my little baby & me**


     



 

No comments: