Wednesday, December 29, 2010

hoo...hooo...hooo..holiday wif my family....

aritu time cuti krismas aku dgn family p bercoti² kat melaka maju (maju kahh??) hahaha.. ktorg menginap kat Globallon Hotel,Melaka Raya. tmpt menginap ok lah buat aku...janji ada swimming pool...hahahaa~~ syok giler berjalan pusing kat bandar melaka tuh... tp yg xsyok nyer giler payah nk carik parking... polis plak bersepah² ada kat bandar melaka tuh nk melayangkan surat cintaaa kpd umat² yg parking ikot suka...
      ktorg check in dlm pukul 3.30 ptg mc tuh la lebih kurang,pastu pas dpt kunci loading brg sume bwk masok apartment... dok melepak sekejap pastu solat sume bagai dkt pukul 4 bermulalah ekspidisi ktorg merayap kat bandar hilir. pusing punyer pusing punyer pusing giler kentang kaoo ,, ktorg x dpt parking langsung!! demmm.. sakit ati giler... last² aku decide tok tros lah menuju ke medan ikan bakar umbaii~~ lalalalalaaaa.... ini part paling besttt giler...ahahaha..makan,,makan,,,makannnn................
      smpai kat medan ikan bakar umbaii,sekali masok kene bayorr parking rm1,gile kaoo masok parking kedai makan pon kene cukaii~~ hhahahha.. masuk² jerk tros dpt parking,ktorg p melaka guna 2buah kete mybeee...wahahahaa~~..pas kuar jerk dr kete ktorg tgk 1 kedai makan tuh nama dia IKAN BAKAR PARAMESWARA... betol² kedai tuh tepi jeti...syok giler sbb kt tepi kedai tuh ada bot lama dijadikan tmpt makan tok sape yg nk merasa makan dlm bot..hehehe~~
      harga makanan mmg mahal..giler kaooo ikan siakap 1kg xsilap aku rm36.00 siap masak...wahahaha~~ menangiss mak tgk harga yg dh diletakkan..kekekeke~~ tp nk makan punyer pasal makk xkisah nyaahh!! lalalalaaa~~ bile tiba bab order-meng-Oder ni yg best nih...hahaha~~ aku ape lagik ajak la adik aku si ira dgn mama aku bukak langkah p serbu tmpt diorg campak ikan tok ktorg pilih ikot suka ati..hahaha~~ ape lagik ktorg oder ikan siakap,ikan kerapu, sotong goreng tepung,sayur kailan ikang masin dgn kangkung goreng belacan..wahahha..giler kaooo ramai kot nk makan...adalah dlm 9 org mkn..hehhe~~ 
     ramai giler org time ktorg smpai kedai mkn tuh...dh dptkan meja makan pon pyh sbb ramai sgt yg main RSERVED²...dtg mkn x la jgk aku tgk..hahahaha~~ lama gak la ktorg tggu makanan sbb ramai org kan.. mula² diorg kasik air,pastu nasi lemak,pastu sotong goreng tepung,ape lagik sume pakat laporr giler,ktorg bedal nasi lemak wif sotong goreng tepung dulu.. bile smpai nasi putih mkn dgn nasik putih plak..hahaha..pastu br lah smpai ikan² yg beta oder tadik...hahha~~ giler gelojoh kaoo ktorg anak beranak makan...lapo punyer pasal...kekeke~~ tp yg xsyok nye sayur yg aku oder smpai la ke sudah aku mkn xdpt²...giler kentang...sayur paling simple nk masak pon xley nk smpai dulu...so degan segala hormatnya aku selamba jerk cancel...sape nk makan sayur jerk?? sume kenyang dh mkn ikan² + sotong..hahah
      lepas dh selesai mkn ktorg amek² gambo jap,,xley dok lelama sbb ramai sgt yg dok berdiri sblh meja ktorg sbb nk main cop² meja sape cpt dia dpt..hahaha~~ giler kan?? nk lepak lama pon x boley..ramai sgt org nyer...haha~~ pastu ktorg tros pg kat cashier nk bayo ape yg ktorg dh melantak makan tadik..hehehe~~ taraaaaa dia punyer harga not bad x mahal sgt bagik aku sbb ramai kottt yg sama² melantak...kalo x silap dlm rm150.00 semua sekalik...hihih~~ ape lagik sesi mengtong²kan duit memasing la kan bayor...hehehe~~ so dh kenyang apek lagik kita p jenjalan la plak...
      marii menerjahh bandar hilir Melaka....kekekekeee~~ pas mkn tros gerak p bandar hilir. bajet nk naik menara taming sari...amekkk kaaaoo giler ramai umat Muhammad dok berbaris ikot turn nk naik... .xkosseerr aku nk beratur ramai gitu...hehehe~~ ktorg beredar ke kapal ape tah nama kapal tuh...kapal samudera kot xsilap aku..hehehe.. pon ramai jgk... ( pelik aku,,xpenah nyer x ramai org kat bndr Melaka nih,,ramai belaka orgnye...huhuh) yg best nyer aku bwk 1 little boy (yg sgt gedikk okeh bdk nih!!) nama dia shaukat... kaoo tau selamba jerk dia sound dia xmo naik kapal samudera yg statik tuh...dia nk naik melaka boat cruise...giler memilih dak kecik nih...hahhaa~~ tp dia sgt comeyyy!! nak tak nak kene lah bwk dia p kat tmpt boat yg dia ckp tuh... smpai kat situ lagik la ramai org tgh beratur..mau smpai nk keluar lah dr pintu masok nk beli tiket boat tuh...
      sape lah nk beratur giler ramai mcm tuh...aleh² mama aku ckp xper soko pagi kt dtg kt naik boat yerk shaukat... ktorg tros beredar p amek gambo kat belakang kapal samudera tuh... diorg buat mcm taman mini ala² I-CITY shah alam gitu...hhehehe..ape lagik masa tok berposing...hehehe~~ so lepas dh amek gambo bagai kotrg p plak mall yg ada kat area bandar hilir tuh..nama dia aku lupa dh....hahaha..masok² jerk mall tuh ummi shaukat sibuk belek baju tok shaukat dgn si adeq dia suri syami.. ktorg nih jadik escott jerk...hahaha..jaga si shaukat kang xpepasal lak ilanh bdk hyperaktiff tuh...hahaha~~ pas dh membeli belah kotrg teros gerak blk apartment...masa tok tidooo...hehehe~~


          ini lah kedai yg aku ckp ikan bakar dia sedap..air asam dia pon mmg mantoopp..bp byk kali tah ktorg dok mntk tambah kuah air asam tuh dgn kuah kicap...ala² buat mcm kedai family sendri...hahaha~~


          ni plak amek gambo berlatarbelakang kat jeti kat area kedai mkn tuh...hihihih~~




          yg paling depan sekalik yg kemetott tuh la shaukat..hahaha~~ penat layan dak kecik nih... hahhaa~~  time ni br smpai nk menyerbu kedai mkan ikan bakar parameswara...hihih~~




           inilah boat yg aku ckp org sibuk nk makan kat dlm nih...aku plak sibuk nk amek gambo bagaiii....hahaha~~ seriuss tmpt dia mmg bestt..makanan pon besttt.. 




okeh skrg nih kt beralih plak ke kapal...nih la dia kapal samudera yg aku ckp. yg mana si shaukat xmo naik....dia nk naik yg bole nmpk air punyer kat bwh boat...giler memilih kaoo bdk tuh..hahaha~~




          ni tmpt yg dkt dgn melaka boat cruise. aku lupa nama tmpt nih.melaka walk kot kalo x silap...hehehe.. yg bestnyer beca² kat sana giler kaooo maju siap ada radio lagik...hahaha~~



          nie lah yg aku ckp taman mini ala² I-CITY  shah alam...hehehe.. tgkla gaya shaukat geramm jerk...hahhaa~~




          nie sume xder keje..dh bosan dok merayap kat mall yg berdekatan...hahaha~~


          nie aktiviti keesokkan harinya...tercapai jgk la impian dak kecik si shaukat tuh nk nek boat...hahaha.. 




          nie plak aktiviti memanjat kubu portugis..hahaha~~ muka penat sorang² lepas nek tangga nk smpai ke puncak..giler kaoo aku kene kerahh tenaga nek atas tuh... mengahh makk ooiii....hahhaaaa~~

No comments: